Nadal a Elx

Nadal a Elx

Protecció de dades i seguretat

PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL I SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ

MARCS NORMATIUS

L’Ajuntament d’Elx es regeix en matèria de protecció de dades de caràcter personal i seguretat de la informació, principalment, pels marcs normatius següents:

  • Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les dades personals ia la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD en endavant ).
  • Llei Orgànica 3/2018 de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i garantia dels drets digitals (LOPDGDD en endavant).
  • Reial decret 3/2010 de 8 de desembre. Esquema Nacional de Seguretat (ENS en endavant).
  • Reial Decret 951/2015, del 23 d’octubre, de modificació del Reial Decret 3/2010, del 8 de gener, pel qual es regula l’Esquema Nacional de Seguretat en l’àmbit de l’Administració Electrònica.
  • Desenvolupaments reglamentaris, instruccions, directives, normes i estàndards vigents a cada moment sobre protecció de dades de caràcter personal i seguretat de la informació.

En base a la Disposició addicional primera de LOPDGDD -Mesures de seguretat en l’àmbit del sector públic- aquest Ajuntament adopta l’Esquema Nacional de Seguretat com a marc normatiu de referència en matèria de mesures de seguretat aplicables a LOPDGDD, addicionalment a la seva pròpia aplicabilitat general sobre els serveis i les informacions de l’Ajuntament, tractin o no dades de caràcter personal.

PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL – Llei Orgànica 3/2018 de 5 de desembre

Responsable del Tractament

Ajuntament d’Elx NIF: P0306500J

Domicili

Plaça de Baix núm. 1, 03202 Elx

Correu: secretària@elche.es

Telèfon: 966658000

Delegat de Protecció de Dades

Correu electrònic: dpd@elche.es

Correu postal: Carta (recomanable certificada, no obligatori) dirigida a l’Ajuntament d’Elx, Registre d’Entrada, Plaça de Baix núm. 1, 03202 Elx, indicant “Delegat de Protecció de Dades”.

Finalitats

Gestió dels procediments administratius i activitats realitzades per l’Ajuntament en l’exercici de les seues competències i obligacions.

No es prenen decisions automatitzades sobre la base de perfils.

Conservació de les dades

Les vostres dades seran conservades durant el període establert pel tractament, la legislació aplicable i els requeriments aplicables a la conservació d’informació per part de l’Administració Pública.

Legitimació / Bases jurídiques aplicables

Els diferents procediments i activitats municipals comporten tractaments basats en diferents bases jurídiques enumerades al RGPD:

  1. Consentiment de la persona interessada, quan es requereixi.
  2. Relació contractual.
  3. Interessos vitals de linteressat o daltres persones.
  4. Exercici de poders públics conferits al responsable del tractament i/o compliment duna obligació legal aplicable al responsable del tractament.
  5. Desenvolupament de les competències municipals conferides per la legislació estatal i autonòmica reguladora del règim local.
  6. Legislació significativa bàsica:
    • Llei 7/1985, de 2 dabril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
    • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
    • Legislació específica dels serveis municipals. Depèn de cada tractament.

Les bases jurídiques 4 i 5 recullen la pràctica totalitat dels tractaments municipals, però la resta poden ser legitimants i/o complementàries en tractaments concrets, en què s’indicarà específicament aquesta circumstància en el formulari (instància de part) o en la comunicació ( d’ofici).

Destinataris

Les dades podran ser comunicades a les entitats públiques i/o privades competents, intervinents o necessàries per a la tramitació dels procediments i/o gestió de les activitats municipals, i en els supòsits previstos per la Llei.

Drets

Podeu exercir els vostres drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament, portabilitat i (si escau) retirada del consentiment prestat. Així mateix, vostè pot adreçar-se a l’Autoritat de Control per reclamar-ne els drets.

Per exercir aquests drets, heu de dirigir una sol·licitud a l’Ajuntament d’Elx, Registre d’Entrada, Plaça de Baix núm. 1, 03202 Elx, indicant “Delegat de Protecció de Dades”.

Aquesta sol·licitud la pot fer mitjançant:

1) Correu ordinari. Recomanat (no obligatori) correu certificat.

2) Instància presencial oa Seu Electrònica.

3) Correu electrònic dirigit a: dpd@elche.es

En tots els casos, l’Ajuntament ha de verificar la seva identitat com a titular de les dades, per la qual cosa heu d’incloure còpia o referència d’un document vigent acreditatiu de la vostra identitat (DNI, NIE, Passaport). Per a aquesta verificació, l’Ajuntament exercirà la seva potestat de verificació recollida a la disposició addicional vuitena de la LOPDGDD. En cas dactuar com a representant de la persona interessada, sha dacreditar fefaentment el poder de representació atorgat per aquesta.

Transferències internacionals.

No es fan transferències internacionals de dades. En casos puntuals on calgui, se sol·licitarà la corresponent autorització a l’Autoritat de Control.

Navidad en Elche

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.